Digitalni marketing – 9 trendova za 2024.!
Digitalni marketing dio je marketinga koji se brzo razvija i još brže prilagođuje potrebama korisnika. Ovih 9 trendova obilježiti će 2024. godinu i način na koji digitalni svijet funkcionira!
1. Video oglašavanje
Svijet video oglašavanja brzo napreduje i nema naznaka usporavanja. Naprotiv, video sadržaj i dalje ostaje među najomiljenijim oblicima zabave, a u godinama koje dolaze možemo očekivati da će njegova popularnost samo rasti. Prema predviđanjima, do 2025. godine, ulaganja u video oglašavanje dosegnut će iznenađujućih 91,95 milijardi dolara, a već do 2027. godine očekuje se da će premašiti čarobnu brojku od 100 milijardi dolara.
2. Digitalni marketing uz kratki video i UGC
Kratki video i UGC nastavit će svoj nezaustavljivi uspon u 2024. godini. Kreativni i dinamični kratki videozapisi u stilu TikToka te autentični UGC videi zadržat će svoju neospornu popularnost, što samo potvrđuje dominaciju TikToka i UGC sadržaja na digitalnom horizontu.
Brendovi sve više prepoznaju snagu ovih formata i dodatno će intenzivirati svoju prisutnost na njima kako bi dosegnuli svoju ciljanu publiku i ostvarili bolji ROI. Iskoristiti će priliku da se povežu s korisnicima na dublji i osobniji način, potičući njihovu kreativnost i sudjelovanje te stvarajući autentične veze s publikom. Sve ovo čini kratke videozapise i UGC neprocjenjivim resursom za brendove u 2024. godini.
3. CTV ne ide nikamo
Budući da se predviđa kako će linearna TV gledanost nastaviti padati, popularnost CTV-a ne pokazuje znakove usporavanja. Očekuje se da će broj CTV kućanstava dosegnuti impresivnih 115,1 milijardi u 2024. godini. Prognoze kažu da će globalno oglašavanje na CTV-u rasti godišnje za 10,4% od sada pa sve do 2028. godine.
Ovaj znatan porast CTV oglašavanja značajno će utjecati na strategije oglašavanja i budžete, jer je CTV kanal koji omogućuje precizno dosezanje specifične ciljane publike. Sve to čini CTV neizbježnim izborom za brendove koji žele ostvariti uspješnu marketinšku prisutnost u narednim godinama.
4. Gledanost YouTubea i potrošnja na oglase će se povećati
U drugom tromjesečju 2023. godine zabilježen je značajan porast troškova oglašavanja na YouTubeu koji je nadmašio njegove konkurente u području streaminga. Troškovi oglašavanja na YouTubeu putem Connected TV (CTV) platforme porasli su za impresivnih 31% tijekom tog razdoblja, dok su streaming servisi kao što su Max i Netflix doživjeli skromniji rast od svega 6%.
Važno je istaknuti da je gledanost YouTubea na televizorima postupno rasla i izjednačila se s mobilnim pregledima u trajanju od 15 minuta. YouTube je mudro iskoristio ovaj rast gledanosti i proširio svoju ponudu tako da su Shorts sad dostupni i na televizijskim ekranima.
5. TikTok će i dalje vladati među Gen Z populacijom
Nije tajna da Gen Z obožava društvene mreže . Dnevno provode najviše vremena na društvenim mrežama od svih generacija i intenzivno koriste platforme koje se temelje na videu. Na kraju krajeva, Gen Z je prva generacija koja je odrasla u dobu društvenih mreža. Gen Z najčešće koristi Instagram, TikTok i Snapchat.
Unatoč popularnosti Instagrama, TikTok će ponuditi nekoliko prednosti. Teško je dosegnuti Gen Z izvan TikToka jer im TikTok nudi mnogo više formata oglasa od Instagram Reelsa. A što sa Snapchatom? Predviđa se da će dnevno vrijeme korisnika Snapchata u 2024. godini početi padati.
Zašto je TikTok tako popularan među Gen Z populacijom? Ne samo da im pruža trenutno zadovoljstvo u obliku kratkih videa, već i individualiziranu zabavu i sadržaj koji se temelji na odličnom algoritmu koji im daje upravo ono što žele gledati.
6. Milenijalci na Instagramu, TikToku i Facebooku
Milenijalci su u srpnju 2023. godine najviše vremena provodili koristeći Facebook i Instagram, a. ovaj trend će se nastaviti i u 2024. godini. Također, ne zaboravite da je TikTok treća najkorištenija platforma za milenijalce. I dok Gen Z provodi najviše vremena na platformama koje se temelje na videu, kratki video sadržaj postaje sve popularniji među svim dobima i platformama, a posebno i među milenijalcima.
Provjerite kako napraviti savršenu fotografiju za društvene mreže?
7. Chatbotovi se razvijaju i sve više napreduju
Chatbotovi s naprednim AI-om postat će još sofisticiraniji, s poboljšanim mogućnostima i besprijekornom integracijom. Bit će ključni za interakciju s korisnicima, odgovaranje na upite i vođenje korisnika kroz iskustvo kupovine.
8. Evolucija u svijetu influencera
U 2024. godini influencer marketing će doživjeti transformaciju kroz naglasak na autentičnost, dugoročna partnerstva i mikro-influencere. Potrošači postaju sve zahtjevniji, dosta im je svake objave koja je sponzorirana.
Brendovi koji uspostave dugoročne odnose s influencerima koji dijele njihove vrijednosti i imaju odličnu povezanost sa svojom publikom, povećat će vjerodostojnost i engagement.
9. Voice search optimizacija
S rastućom popularnošću glasovnih asistenata (Siri, Alexa, google, itd.), voice search optimizacija bit će ključna u 2024. godini. Kako se sve više korisnika oslanja na glasovne naredbe kada traži informacije, proizvode i usluge, brandovi će morati prilagoditi svoju SEO strategiju kako bi uključili i voice upite.
Jeste li spremni za 2024. godinu? Ovi trendovi će vam pomoći da ostanete ispred konkurencije i ostvarite bolje rezultate!