Grafički dizajn – 6 trendova koji će oblikovati 2024.

Grafički dizajn, poput dinamičnog platna neograničenih kreativnih mogućnosti, neprestano se transformira kako bi odražavao suvremene utjecaje i tehnološke inovacije. U ovom članku istražujemo 6 trendova koji će oblikovati 2024, pružajući uvid u ključne elemente koji će definirati estetiku i funkcionalnost u godini pred nama.

1. Eko „osviješteni“ materijali

Korištenje eko prihvatljivih materijala u dizajnu nije više trend nego potrošački pokret jer je vjerojatnije da će potrošači kupiti proizvod koji je ekološki prihvatljiv i održiv.

Brend ne određuje više samo izgled ambalaže, već cijeli vizualni narativ čiji je glavni zadatak angažman svjesnih potrošača. On naglašava potencijal grafičkog dizajna kao snažnog medija za očuvanje okoliša, prikazujući društvo koje nastoji ujediniti estetiku i etiku radi održivije budućnosti.

Cilj je maksimalno smanjiti negativni utjecaj dizajnerskih praksi na planet integracijom održivih i etičkih razmatranja kroz cijeli kreativni proces. To uključuje pažljiv odabir materijala, proizvodnih metoda i potrošnje energije.

Odabirom recikliranog papira, kartona i drugih materijala smanjuje se potražnja za izvornim resursima i minimalizira se otpad. Korištenjem ekološki prihvatljivih tinti (tinte na biljnoj ili vodenoj bazi) smanjuje se ispuštanje štetnih kemikalija u okoliš tijekom ispisa.

Još jedna od praksi održivog grafičkog dizajna je davanje prednosti digitalnoj distribuciji sadržaja i internetskim platformama nad tiskovnom. Isto tako se davanjem mogućnosti ispisa na zahtjev smanjuju prekomjerne proizvodnje i stvaranje viškova zaliha.

Istražite 9 trendova u digitalnom marketingu za 2024.!

2. Kolaž dizajn

Ovaj individualistički smjer kombinira teksture, oblike i slike kako bi iskazao jedinstvene vizije i omogućio grafičkom dizajneru da se oslobodi tradicionalističkih ograničenja i gridova. Tim kreativnim pristupom dobivamo stimulirajuće kompozicije koje donose dašak autentičnosti dizajnu.

Bilo da se radi o digitalnom mozaiku ili ručno izrađenom projektu „izreži i zalijepi“, svaki element priča svoju priču pa time dobivamo vizualno stimulirajuće putovanje. Korištenjem mješovitih medija i njihovim asimetričnim organiziranjem u zadivljujuću kompoziciju, nedvojbeno dobivamo posebnu i privlačnu estetiku na čelu trendova grafičkog dizajna.

3. Utilitarni grafički dizajn

Utilitarni grafički dizajn uglavnom više uzima u obzir funkcionalnost nego estetiku. Popularnost mu je krenula sve većom prevlasti digitalnog svijeta nad analognim. S obzirom da se danas većina toga nalazi na webu, jako je bitna jednostavnost i funkcionalnost web stranica i aplikacija.

Uklanjanjem nepotrebnih elemenata pojednostavljujemo korisničko iskustvo što je jedan od najbitnijih karakteristika utilitarnog dizajna. To se može postići jasnom navigacijom, minimalizmom i lako razumljivim sadržajem.

Grafički dizajn ovog stila daje dojam monumentalnosti i kvalitete. Ima poveznice s skeuomorfizmom odnosno korelacijom objekata digitalnog sučelja s objektima iz analognog svijeta po izgledu ili funkcionalnosti. U utilitarnom dizajnu se koriste prepoznatljivi elementi koji se recimo mogu vidjeti u prometu, različitim priručnicima ili alatima.

4. Brend ilustracije

Ovaj trend u grafičkom dizajnu se odnosi na prijelaz s pretjerano korištenih, beskarakternih stock fotografija na personalizirane i jedinstvene vizuale. Brendovi stvaraju personalizirane ilustracije koje ne samo da prenose njihove vrijednosti i osobnost, već i stvaraju autentičniju i bližu vezu s publikom. Ilustracije zbog svoje fleksibilnosti imaju mogućnost biti svestrane i prilagodljive različitim medijima, od web stranica i društvenih medija do pakiranja i oglašavanja, unoseći osjećaj dosljednosti u vizualni identitet brenda.

Vizualno pripovijedanje i individualnost u brendiranju nude osvježavajuću promjenu od generičkih vizuala. Usvajanjem umjetničkog izraza personaliziranim ilustracijama, izražava se bit brenda.

5. Raznolikost i uključenost

U području grafičkog dizajna u 2024. trend raznolikosti i uključivanja nastavlja dobivati na zamahu i važnosti. Dizajneri sve više vode računa o predstavljanju različitih perspektiva, kultura i identiteta u svom radu. Evo nekih dizajnerskih trendova i praksi povezanih s raznolikošću i uključivanjem:

  • Zastupljenost i autentičnost: Dizajneri se usredotočuju na autentično predstavljanje prikazujući širok raspon kultura, etničkih pripadnosti, spolova, sposobnosti i dobi u svojim vizualnim kreacijama. To uključuje korištenje različitih modela, likova i narativa koji se ne uklapaju u neke prezentacijske standarde društva već predstavljaju stvarni svijet.
  • Pristupačan dizajn: Sve je veći naglasak na stvaranju dizajna koji je dostupan svima, bez obzira na invaliditet. To uključuje razmatranje čimbenika poput kontrasta boja, čitljivosti fonta i drugih elemenata dizajna koji pomažu inkluzivnosti
  • Kulturna osjetljivost: Dizajneri paze na razumijevanje i poštovanje kulturnih nijansi i osjetljivosti pri stvaranju vizualnog sadržaja. To uključuje temeljito istraživanje i suradnju s pojedincima iz različitih sredina kako bi se osiguralo točno predstavljanje s poštovanjem.
  • Uključivo brendiranje: Brendovi usvajaju inkluzivnije vizualne identitete kako bi imali odjeka kod šire publike. To može uključivati različite slike u reklamnim kampanjama, različite glasnogovornike ili veleposlanike i brendiranje koje prihvaća integraciju kao temeljnu vrijednost.
  • Osnaživanje i zagovaranje: Grafički dizajneri sve više koriste svoje platforme za zagovaranje društvenih razloga i pojačavanje glasova nedovoljno zastupljenih. To može uključivati stvaranje dizajna za pokrete socijalne pravde, potporu marginaliziranim zajednicama ili partnerstvo s organizacijama koje promiču raznolikost i uključenost.
  • Različiti dizajnerski timovi: Kompanije prepoznaju vrijednost raznolikih dizajnerskih timova koji na stol donose različite perspektive. Prakse zapošljavanja se razvijaju kako bi se osigurala raznolika radna snaga, što u konačnici dovodi do raznolikijih i promišljenijih ishoda dizajna.

Sve u svemu, trend raznolikosti i uključivanja u grafičkom dizajnu nije samo prolazna faza, već temeljni pomak prema stvaranju pravednijeg, respektabilnijeg i reprezentativnijeg vizualnog krajolika. Dizajneri neprestano uče, prilagođavaju se i prihvaćaju raznolikost kao kamen temeljac svog kreativnog procesa.

5. Maksimalizam

Već 2023. maksimalizam ulazi na mala vrata u dizajnu s velikim fontovima, debelim potezima i velikim uzorcima koji popunjavaju grafički dizajn i odmiču se od neinspirativnih rutina. U 2024. se to sve još dodatno „podebljava“ po načelu horror vacui. Ovaj trend odbacuje klasična pravila da bi dizajn trebao biti stiliziran. Dok tradicionalni dizajn viče „manje je više“, maksimalizam je uvjeren u „više je više“. Uz korištenje odvažnih kombinacija boja, slojevitih slika, istaknute tipografije i ponavljajućih motiva ovaj stil definitivno privlači pozornost. Fontovi, oblici i gradijentne kombinacije koje izlaze izvan okvira stranica dodaju interes i intrigu dizajnu.

Leonardo media

Leonardo media

Društvene mreže